Deprecated: Return type of HM\BackUpWordPress\CleanUpIterator::accept() should either be compatible with FilterIterator::accept(): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/admin/web/prisijungusi2018.dev2.dizi.lt/public_html/wp-content/plugins/backupwordpress/classes/class-path.php on line 455

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the social-warfare domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/admin/web/prisijungusi2018.dev2.dizi.lt/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Connection Information

To perform the requested action, WordPress needs to access your web server. Please enter your FTP credentials to proceed. If you do not remember your credentials, you should contact your web host.

Connection Type

Pristatome 2023 m. Europos skaitmeninių įgūdžių konkurso nugalėtojus (2 dalis) – Prisijungusi Lietuva

Pristatome 2023 m. Europos skaitmeninių įgūdžių konkurso nugalėtojus (2 dalis)




Birželio 27 d. iškilmingame renginyje paskelbti ir apdovanoti Europos skaitmeninių įgūdžių apdovanojimų konkurso nugalėtojai: 6 projektai 5 kategorijose, kuriuos konkurso komisija atrinko net iš 330 gautų paraiškų.  Konkurso metu buvo vertinamas skaitmeninius įgūdžius ugdančių organizacijų darbas, projektai bei veiklos, padedančios Europai mažinti skaitmeninį atotrūkį.

Toliau pristatome dar trijų kategorijų nugalėtojus.

Įtrauktis į skaitmeninį pasaulį

Šioje kategorijoje buvo vertinamos vyresnio amžiaus žmonių, bedarbių, pažeidžiamų grupių skaitmeninio mokymo ir medijų raštingumo, prieinamumo didinimo iniciatyvos. Nugalėjo tarptautinis projektas „DigiAcademy“.

Šį daugiadalykį Airijos, Kroatijos, Ispanijos, Švedijos ir Prancūzijos projektą, kurį finansuoja „EIT Health“,  iniciavo Dublino Trinity koledžas kartu su nacionaliniu mokymosi tinklu ir partneriais: „Rehabcare“, „Charity Brothers“, „Avista“, „St Michael’s House“, „Central Remedial Clinic“, „Stewarts Care“, „MADoPA“, Karolio institutu bei Zagrebo universitetu.

Projekte daugiausia dėmesio skiriama sutrikusio intelekto (SI) asmenų sveikatai, švietimui ir technologijoms. Remdamasi patirtimi ir veikla, kurioje dalyvavo daugiau kaip 500 SI asmenų, partnerių grupė sukūrė „DigiAcademy“: palengvintos prieigos skaitmeninių įgūdžių ugdymo sistemą.  
Projektas buvo išskirtinis kandidatas apdovanojimams dėl jo planavimo ir plėtros proceso, kuriame dalyvavo asmenys, turintys SI. Teikdama pirmenybę prieinamumui, patogumui naudotojams ir pritaikydama platformą bei turinį konkretiems tikslinės auditorijos poreikiams, „DigiAcademy“ yra unikalus ir vertingas skaitmeninių įgūdžių ugdymo išteklius.  

Moterų karjera IRT srityje

Šioje kategorijoje buvo vertinami projektai, kuriais tiesiogiai siekiama didinti moterų IRT specialisčių skaičių arba ugdyti dirbančių ar jaunesnių moterų skaitmeninius įgūdžius IRT srityje. Nugalėtojas – projektas „Mergaitės programuoja geriau“ („Girls code it better“, Italija).

2014 m. Italijoje pradėtas įgyvendinti projektas „Mergaitės programuoja geriau“ yra skaitmeninio kūrybiškumo ir verslumo nemokamo ugdymo projektas, kuris priartina mergaites prie technologijų ir STEM karjeros. Projektui vadovauja „Officina Futuro Fondazione W-Group“.

Šis projektas buvo išrinktas nugalėtoju dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, jis skatina ne tik skaitmeninį, bet ir verslumo kelią mergaitėms, taip pat svarbų vaidmenį išrenkant projektą atliko įspūdingas iniciatyvos pasiekiamumas ir poveikis. Įsteigti 522 klubai 223 vidurinėse mokyklose ir daugiau kaip 10 000 dalyvaujančių mergaičių iš 17 Italijos regionų rodo, kad projektas „Mergaitės programuoja geriau“ yra plačiai paplitusi ir veiksminga priemonė, kuria siekiama įtraukti mergaites ir skatinti jų susidomėjimą IRT ir STEM karjera. 
 

Skaitmeninių įgūdžių tobulinimas darbui

Šioje kategorijoje buvo vertinamos skaitmeninių įgūdžių tobulinimo ir perkvalifikavimo iniciatyvos įvairiuose sektoriuose, palankesnių sąlygų visų lygmenų IRT specialistams įsidarbinti sudarymas. Kategorijos nugalėtojas – projektas „AI4gov“ (Ispanija, Italija, Vokietija, Estija).

Dirbtinio intelekto magistrantūros programa „Dirbtinis intelektas viešosioms paslaugoms“ (AI4Gov) – tai Europos Sąjungos finansuojama aukštojo mokslo programa, kurią parengė keturi pirmaujantys Europos universitetai skaitmeninių, technologijų ir inžinerijos mokslų srityse (Madrido politechnikos universitetas, Milano politechnikos institutas,  Frydricho Alexanderio universitetas Erlangene-Niurnberge ir Talino technologijos universitetas). Dalyviai įgyja gebėjimų, leidžiančių iš esmės pakeisti viešųjų paslaugų teikimą, diegiant etišką ir paveikų dirbtinio intelekto metodą.

Projektas išrinktas nugalėtoju už novatorišką požiūrį į aukštąjį mokslą derinant dirbtinio intelekto, viešųjų paslaugų ir skaitmeninės transformacijos sritis. Projektas yra unikalaus švietimo kelio, kuriuo atsižvelgiama į augantį dirbtinio intelekto įgūdžių poreikį valdžios ir administravimo institucijose, pradininkas.

Apie Europos skaitmeninių įgūdžių apdovanojimus

Europos skaitmeninių įgūdžių apdovanojimais siekiama įvertinti išskirtinius projektus ir iniciatyvas, padedančias europiečiams tobulėti skaitmeninėje srityje. Europos Komisija apdovanojimus rengia kasmet nuo 2016 m., padedant Skaitmeninių įgūdžių ir užimtumo koalicijai. 2023 m. konkurso nuostatai, finalininkai ir nugalėtojai paskelbti čia (anglų k.).