Deprecated: Return type of HM\BackUpWordPress\CleanUpIterator::accept() should either be compatible with FilterIterator::accept(): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/admin/web/prisijungusi2018.dev2.dizi.lt/public_html/wp-content/plugins/backupwordpress/classes/class-path.php on line 455

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the social-warfare domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/admin/web/prisijungusi2018.dev2.dizi.lt/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Connection Information

To perform the requested action, WordPress needs to access your web server. Please enter your FTP credentials to proceed. If you do not remember your credentials, you should contact your web host.

Connection Type

Lietuvos gyventojai jaučiasi saugiai naudodamiesi e. valdžios paslaugomis – Prisijungusi Lietuva

Lietuvos gyventojai jaučiasi saugiai naudodamiesi e. valdžios paslaugomis




Informacinės visuomenės plėtros komitetas (IVPK) praneša, kad 59 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse, o jose dažniausiai naudojosi jų teikiamomis elektroninėmis viešosiomis paslaugomis ar ieškojo informacijos apie šias institucijas. Gyventojai taip pat domėjosi jų teikiamomis viešosiomis paslaugomis ir jų gavimo tvarka, siuntėsi dokumentų formas ar ieškojo darbuotojų kontaktų. Šis tyrimas IVPK užsakymu atliktas 2023 m. II ketvirtį.

Dauguma gyventojų (80 proc.) valstybės institucijų ir įstaigų svetainėse pateikiamą informaciją vertina teigiamai.

Tarp gyventojų populiariausios šios elektroninės paslaugos: pajamų mokesčio deklaravimas (ja naudojosi 49 proc. visų apklaustųjų), su sveikata susijusios paslaugos (informacijos apie paslaugų teikimą skirtingose ligoninėse paieška, registracija pas sveikatos priežiūros specialistus, – 42 proc.), automobilių registravimas, asmens dokumentų (pasų, asmens tapatybės kortelių, vairuotojo pažymėjimų) paslaugos, darbo paieška ir kt.

Gyventojai geriausiai įvertino pajamų mokesčio deklaravimo, automobilių registravimo, priėmimo į aukštąsias mokyklas, viešųjų bibliotekų katalogų, asmens dokumentų elektronines paslaugas.

Su lietuvių kalba susijusiomis elektroninėmis paslaugomis (internetinės vertimo, kalbos atpažinimo priemonės ir pan.), naudojosi 20 proc., o su, kultūros paveldu – 7 proc. Lietuvos gyventojų. Šios paslaugos apima suskaitmeninto Lietuvos kultūros paveldo interneto svetainės, virtualių Lietuvos muziejų interneto svetainių, Lietuvos televizijos, radijo, kino ar kitų archyvų interneto svetainėse teikiamas informacijos paieškos, peržiūros ar užsakymo elektronines paslaugas.

Dauguma gyventojų, kurie per pastaruosius metus lankėsi viešųjų institucijų interneto svetainėse, (87 proc.) nurodė, kad nepatyrė jokių saugumo problemų. Pažymėtina, kad 70 proc. Lietuvos gyventojų pasitiki bendravimo su viešosiomis institucijomis elektroniniu būdu saugumu. 

Detalesnę tyrimo informaciją rasite Informacinės visuomenės plėtros statistikos portale.

Pagal IVPK inf.